Emoce ve firmě

Reference


Účastnice firemního workshopu Moje firma jako království

Workshop "Firma jako království", kdy jsme pod Tvým vedením pracovali se svým podvědomím, je pro mě zcela nová fascinující zkušenost.
A to na různých úrovních:

1. Ve vazbě na náš rodící se tým to byla báječná příležitost, jak se navzájem více poznat.
Utvrdili jsme se v tom, že "patříme na jednu loď", baví nás společné tvoření a dokážeme si dát navzájem podporu. Díky tomu se spolu cítíme v bezpečí a máme chuť "jít společně dál", inspirujeme se navzájem.

2. Pro mě osobně to byl výlet do neprobádaných zákoutí mé osobnosti, ke kterým běžně nemám přístup. Řekla bych, že "kdo nezažil, nepochopí"...jedná se o nepřenositelnou zkušenost, kterou přeji každému, kdo chce lépe porozumět sám sobě 🙂
Věřím, že se k mým prožitkům a poznáním budu vracet a čerpat z nich ještě dlouho.

3. Ve vazbě na spolupráci s Tebou, Majo 🙂 Jsi skvělá průvodkyně podvědomím na cestě k sebepoznání. Dokážeš jemně a nenásilně vést člověka tam, kam by se sám jen těžko odvážil. Dáváš prostor a zároveň udržuješ bezpečné prostředí i mantinely.
Z mého pohledu Tvé kvality potvrzuje i to, že vše plyne hladce a bez úsilí, jakoby samo.

Zdáš se být nenápadnou součástí celku, a přitom jsi hybnou silou dechberoucích procesů uvnitř každého z nás. A k tomu Tvůj hlas ... láskyplný, klidný, povzbuzující ...nás provází na cestě tam i zpátky ... Ano, člověk to chce zažít znovu 🙂

Ze srdce děkuji a těším se na naše příště 🙂

Lenka Chvátlinová - Alakai
Lektorka a konzultantka

“Člověk v sobě odkryje to co ho trápí, co ho tíží nebo jak by to v životě chtěl a spousty jiných zajímavostí. Cítila jsem velkou úlevu a celkové zamyšlení, co se vlastně všechno ve mě skrývá a co není na povrch vidět.”

Zpětná vazba na roční program Emoce jako kompas

Přínosem bylo velmi citlivé a empatické vedení lektora.

Přínosem byla otevřená diskuze a možnost slyšet a probrat názory všech účastníků.

Podle mě se během webinářů udělala atmosféra, ve které nebyl problém se zapojit do debaty.

Za největší přínos jsem považoval poznání názorů a myšlení kolegů, se kterými nepřicházím tolik do kontaktu, nebo s nimi přicházím do kontaktu převážně pracovně.

Bylo to velice zajímavě nastavené zrcadlo do firmy a na firemní kulturu.

Na webinářích se mi líbilo, že nás lektor v podstatě jen lehce usměrňoval, ale jinak nechal debatu relativně volně plynout.

Velice jemně a citlivě vedený workshop, kde se rozplétalo klubko vlastních emocí a reakcí na emoce ve firmě. Mnoho AHA momentů a uvědomění svých hodnot a hranic. Děkuji Máje Bourkové a vedení firmy za tuto možnost projít tímto workshopem.

Emócie ako kompas je skvelý projekt, ktorého sa zúčastňujem kvôli zaujímavým témam, živým diskusiám a kvôli skvelej lektorke Maji. Ďakujem

Ohlasy z živých setkání v rámci programu Emoce jako kompas:

Zjistil jsem o sobě, že nedokážu přijímat nové cesty, jak daný problém řešit. Díky tunelovému vidění jsem si bránil v nalézání nových, inovativních řešení - a to teď chci změnit.

Díky dnešnímu programu mi konečně docvaklo, jak mě někteří kolegové vnímají - díky svému poker face působím nepřístupně, možná až zle, a přitom uvnitř jsem pohodový a vstřícný člověk. Je fajn si to uvědomit, protože to můžu změnit a neodrazovat kolegy, aby se nebáli se mnou víc komunikovat, co právě potřebují.

Není vždycky nutné za každou cenu šponovat hranice své komfortní zóny. Někdy je potřeba být k sobě laskavý.

Dřív jsem si myslel, že emoce jsou prostě slabost. Po dnešní akci si ale uvědomuju, že emoce můžou být i projevem lidskosti, ukázaly mi sama sebe i kolegy v novém světle.

Ukázalo se, že se už nemusím bát nahlas sdílet svoje nápady, jak zlepšit některé procesy.

Dlouhodobý program Emoce jako kompas

Práci na firemní kultuře - dnes říkáme na firemní pohodě - jsme zahájili již v roce 2013 a prošli jsme si celou řadou nutných fází. Průzkumy, teambuildingy, tréninky, povídání si o hodnotách, které chceme žít, to vše nás posouvalo dál. Přesto stále bylo spousta nevyřčeného.

Výrazným zásahem do našeho firemního soužití byla doba covidová a její dopad je stále znatelný. Dá se říct, že nastala jiná doba, ve které musí zaměstnavatelé se svými lidmi umět jinak pracovat. Pracovat s lidmi na úrovni jednotlivce.

Pochopit odkud emoce přicházejí, dokázat s ní, tou emocí správně zacházet a umět na ni dobře reagovat je důležité a je to také důvod, proč jsme s programem EMOCE JAKO KOMPAS přišli. Měli jsme štěstí, že jsem narazila na citlivou průvodkyni Maju Bourkovou, která mi můj, pro mnohé šílený nápad, pomohla uchopit a převést do praxe.

Celý program jsme zahájili online setkáními, které byly přístupné pro všechny. Počáteční zvědavost „O co vlastně jde??" vystřídal zájem a otevřenost. Bylo velmi důležité otevřít se a ukázat, že respektujeme všechny názory i emoce. Postupem času jsme začali zjišťovat co nás pálí, bolí, ale i těší. Vznikly iniciativy, které podporují komunikaci a tok informací, které potřebujeme k naší práci.

V rámci budování firemní kultury bylo potřeba si ujasnit kdo je ten můj pravý tým – ve smyslu ryba smrdí od hlavy. Pokud jsme chtěli jako management, aby naši zaměstnanci měli nějakou úroveň chování a přístupu k práci, tak jsme museli mít v rámci managementu vyjasněné co chceme, kam se mají vztahy a spolupráce ubírat a jakým příkladem pro kolegy v týmech chceme být. Proto vznikla i živá setkání pro různé týmy, které jsme také zapojili do tohoto programu. Stále pracujeme a učíme se, ale podařilo se nám rozkrýt nové, pojmenovat „slony v místnosti" a především vybudovat bezpečný prostor pro práci s emocemi v našich týmech.   

Práce na firemní kultuře pouze na úrovni managementu přestane po určité době stačit. Je nutné tuto práci přenést dál, do týmů k jednotlivcům a posílit i ty nejslabší články. Projevit důvěru, respekt a ukázat zájem o člověka, to je vždy přijímáno s radostí. To se nám také v rámci těchto společných workshopů podařilo. Prožití sounáležitosti, otevřenosti, mít možnost svému nadřízenému říct, jak věci chápu a případně dát najevo co se mi nelíbí, je důležité. Zájem, lidskost, důvěra a respekt, to jsme zde zažili na vlastní kůži.

Kromě několika zcela hmatatelných věcí, jako budování jednotné knowledge base, změny procesů, nastavení správných pracovních matic, můžeme více prohloubit pochopení toho, jak důležitá je komunikace, sdílená a otevřená vzájemná spolupráce. Prostě to, že říct – mně se to nelíbí, nerozumím, nechci – je správně.

Najít citlivého průvodce, který nechá situaci v případě potřeby plynout, není jednoduché. O to složitější to je v našem případě, kdy kolegové už prošli prací s několika lektory. Také bylo důležité, aby nebylo „přeJandorováno". Potřebovala jsem nápad pracovat s emocemi na úrovni jednotlivce uchopit tak, aby se opravdu dotkl každého z nás s pochopením, že tohle je práce na sebe sama a je osvobozující s emocemi umět pracovat. To se díky velkému přispění Mají daří.    

My, lidé CGM se nyní i díky této spolupráci nacházíme v nádherném procesu sebe poznávání skrze společně prožívané a začínáme sklízet plody naší práce. Projevený respekt a důvěra, otevření se a společné učení se umění být zranitelnými nám pomáhá překonávat nejrůznější změny a tlak na stále vyšší výkony. Jsme si prostě blíž a „hoříme“ pro společnou věc. Být tím nejlepším partnerem pro sebe a pro naše zákazníky.

Zabývat se emocemi a hovořit o nich veřejně je jednoznačně odvážné a začít s tím na poli firemním až skoro drzé. I tak doporučuji tento proces započít. Umění zacházet s vlastní emocí nás činí svobodnějšími. 

 

Mgr. Zuzana Jandorová

Jednatel společnosti
HR Business Partner CZ & SK

CompuGroup Medical Česká republika s.r.o.

Potkejme se

Kontakt